پوشش های به کار رفته برای سایبان ها

پوشش های به کار رفته برای سایبان ها

پوشش های به کار رفته برای سایبان ها .سایبان هایی که امروزه ما از آنها استفاده می کنیم دارای انواع مختلفی می باشند از انواع پارچه ای آن گرفته تا انوع دیگر آن که برای مصارف گوناگون و در حیاط ها و پارکینگ ها و … به کار می رود. این سایبان ها هر کدام دارای پوشش های متفاوتی هستند و به دلیل متریالی که در ساخت آنها به کار رفته، ویژگی هایی متمایز نسبت به مابقی دارند. استفاده از سایبان ها به زمان های دور بر می گردد که در هر برهه ای از زمان، افراد برای اینکه از تابش بیش از حد خورشید بکاهند و یا از خود و وسایل خود در برابر حوادث طبیعی نظیر باران و … محافظت کنند، از سایبان ها به اشکال گوناگونی استفاده می کردند.

به همین دلیل است که در این مقاله از مقالات شرکت سایبان کانوپی تولید کننده درب فلزی حیاط اصفهان سعی کرده ایم تا به بررسی پوشش هایی که برای سایبان ها به کار می رود، بپردازیم و شما را با انواع آن بیشتر آشنا کنیم که بدون شک در انتخاب سایبانی مناسب برای شما بسیار موثر و کارامد خواهد بود.

برای ساخت سایبان ها از چه متریالی استفاده می شود؟

 بسته به نوع سایبان، متریال و پوشش های مختلفی برای ساخت آن استفاده می شود. سایبان ها میتوانند پارچه ای باشند که  از انواع پارچه های گوناگون در ساخت آنها استفاده می شوند و یا هم میتوانند از فلزات و یا ترکیبات آنها درست شوند که جلوتر به آن می پردازیم. سایبان های نوع پارچه ای به دلایلی همچون موقعیت جغرافیایی و آب و هوا می توانند در شکل های گوناگون تولید شوند و جنس های مختلفی برای ساخت آنها به کار گرفته شود، همچون سایبان های PVC، سایبان های PTFE و یا سایبان هایی که به وسیله پارچه های برزنتی تولید میشوند و … که انتخاب هر کدام بسته به نوع کارایی آنها برای هر فرد متفاوت می باشد. اما نوع دیگری از سایبان ها که برای پارکینگ ها و حیاط ها و درب های ورودی به کار گرفته می شوند، میتوانند از صفحات فلزی تولید شوند که در ساخت آنها انواعی از فلزات مقاوم به کار گرفته شده است.

بررسی پوشش های به کار رفته در سایبان ها

با گذر زمان و نیاز مصرفی مردم برای انهدام نور خورشید و همچنین محافظت بهتر از وسایل آنها در برابر نور خورشید، استفاده از صفحات فلزی به جای سایبان های پارچه ای بسیار رایج شد. به گونه ای که امروزه میتوان کاربرد های گوناگون آن را از محیط های خانگی و پارکینگ ها گرفته تا مجتمع های تجاری و … مشاهده کرد. این نوع صفحات به دلیل خواصی که دربرابر نور خورشید داشتند و همچنین استحکام و مقاومت بالاتری که نسبت به پارچه ها از خود نشان می دادند، به کار گرفته شدند که از انواع آنها میتوان به ایرانیت، پلی کربنات، یوپی وی سی، و ورق های رنگی اشاره کرد.

 

پوشش های به کار رفته برای سایبان ها - ایرانیت

ایرانیت

ایرانیت ها را میتوان به عنوان صفحات موج داری معرفی کرد که برای ایجاد پوششی در برابر باران و حوادثی از این قبیل به کار می رود. این صفحات در برابر گرما و رطوبت مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می دهند و از این رو برای کاربرد های گوناگون و ایجاد پوشش برای خانه های مسکونی، پارکینگ ها و … بسیار مناسب هستند. طراحی ایرانیت ها به گونه ایست که باعث تجمع آب در یک ناحیه و روان شدن آن به سمت پایین میشود. ایرانیت ها دارای مزایایی هستند که از جمله آنها به نصب آسان، و عدم واکنش پذیری آنها پرداخت. از این رو ایرانیت ها به دلایلی همچون قابلیت نصب آسان، مقاومت در برابر رطوبت و گرما و همچنین قیمت مناسبی که دارند و برخورداری آنها از وزنی سبک، به عنوان انتخاب های ایده آل برای پوشش بخش های مختلف به شمار می روند.

پلی کربنات

پلی کربنات ها انواعی از پوشش پرمصرف هستند که به عنوان جایگزینی برای شیشه ها در صنعت ساخت و ساز به کار می روند، این پوشش ها دارای شفافیت بوده و لایه ای محافظ در برابر اشعه یو وی هستند و بدین ترتیب می توانند با عدم نفوذ نور خورشید بر روی اتومبیل و یا اشیاء شما از فرسودگی آنها جلوگیری کنند. به این دلیل که پلی کربنات ها سبک و مقاوم هستند از آنها در ابعاد گوناگون جهت مصارف مختلف استفاده می شود. ویژگی های دیگر سقف پلی کربنات، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ضربه و شرایط آب و هوایی می باشد.

یوپی وی سی UPVC

ورق یو پی وسی از دیگر موارد به کار رفته در ساخت و ساز های مدرن می باشد که کاربرد آن به ویژه برای پارکینگ ها به دلیل مزایایی که دارد صورت می پذیرد. از جمله مزایای استفاده از آن را می توان به مقاومت بالا، ثابت بودن رنگ آن و مقاوم در برابر شرایط جوی و آب و هوایی دانست. همچنین این ورقه ها در برابر رطوبت و یا حرارت نیز مقاوم هستند. از مهم ترین مزایای آن میتوان به این اشاره کرد که در برابر نور خورشید و اشعات آن دارای مقاومت است و آن را بازتاب می کند که این ویژگی باعث افزایش کارایی آن شده و در ایجاد محیطی خنک نقش دارد، وزن کمی دارد، که باعث سهولت در حمل و نصب آن می شود. یکی دیگر ازمزایای آن انعطاف پذیری آن است که امکان استفاده راحت تر آن را فراهم کرده است.

ورق های رنگی

 ورق های رنگی علاوه بر جنبه ظاهری به دلیل ویژگی هایی که دارد برای ساخت سایبان و پوشش سقف مناسب است. از جمله این ویژگی ها میتوان به این اشاره کرد که این ورقه ها به دلیل دارا بودن لایه رنگی در برابر رطوبت و همچنین خوردگی و پوسیدگی مقاوم می باشد. این ورق های رنگی که عموما در ساختار خود از گالوانیزه بهره مند هستند به خوبی در شرایط جوی مختلف میتوانند از خود مقاومت نشان دهند، همچنین این ورق ها در انواع رنگ ها با ضخامت های گوناگون می توانند بسته به نیاز تولید شوند به همین دلیل استفاده از آنها بسیار رایج است.

ورق upvc سایبان

نتیجه گیری

به دلیل شرایط جوی و اقلیمی ایران، استفاده از سایبان چه در فصل تابستان به دلیل تابش زیاد نور خورشید و چه در زمستان به دلیل بارندگی و رطوبت نیاز است. از این رو تهیه و نصب سایبانی که بتواند کارایی لازم را داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از شرکت هایی که اقدام به ارائه چنین سایبان های مقاوم و با دوامی می کند، شرکت سایبان اصفهان کانوپی است، این شرکت علاوه بر خدماتی که در زمینه سایبان اصفهان ارائه می دهد در ساخت درب فلزی اصفهان و انواعی از سقف ها نظیر سقف شیروانی اصفهان نیز، فعال است که اگر شما خواهان چنین خدماتی هستید میتوانید از طریق راه های ارتباطی، تماس حاصل کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *